شنا، فراتر از يک ورزش
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

فارغ از اين بحث، در شرايطي که زندگي ماشيني به يکي از معضلات مردم جهان و از جمله مردم شهرهاي بزرگ ايران تبديل شده ورزش کردن مي‌تواند اثرات مخرب زندگي شهرنشيني را به حداقل برساند. در همين راستا فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلوي ايران که اين روزها با رييس جديدش دوران تازه‌اي را آغاز کرده با همکاري مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه  قصد  دارد به صورت رايگان به هفتاد هزار طلبه آموزش شنا دهد. اميرحسين آيت‌اللهي رييس فدراسيون شنا دراين باره گفت: « طي نشستي که بين من، سرپرست فدراسيون شنا و جمعي از مسوولان تربيت بدني روحانيون و طلاب کشور و مسوولان مرکز خدمات حوزه هاي علميه انجام شد، اين تفاهم‌نامه منعقد شد که طي آن طلاب و خانواده آنها مي توانند زير نظر فدراسيون شنا ايران، به صورت رايگان آموزش شنا ببينند.»

در کنار اين بخش، فدراسيون شنا برنامه‌هاي گسترده ‌اي براي همگاني کردن شنا بين اقشار مختلف جامعه دارد، برنامه‌هايي که مي‌تواند نقش بارزي در شادي و نشاط جامعه داشته باشد.

اگر اين دست اقدامات را بگذاريم کنار خرج و مخارج نسبتا سنگين استفاده از استخرهاي خصوصي و حتي استخرهاي غير دولتي که بعضا زيرنظر شهرداري‌ شهرها اداره مي‌شوند مي‌توانيم به اين جمع‌بندي برسيم که استفاده از امکانات عمومي که فدراسيون شنا در اختيار بخش‌هاي مختلف جامعه گذاشته مي‌تواند فرصتي مغتنم براي قشرهاي مختلف جامعه باشد. رييس فدراسيون شنا در ادامه درباره برنامه‌هاي ديگر اين فدراسيون مي‌گويد: ما در کنار ورزش قهرماني، نگاه ويژه‌اي به همگاني کردن ورزش شنا داريم.

براي ما مهم است که بتوانيم در رقابت‌هاي آسيايي و جهاني نظير المپيک و مسابقات بين‌المللي به مدال‌ برسيم و بتوانيم رده‌هاي نخست را به دست بياوريم اما از يک چيز غافل نمي‌شويم و آن هم همگاني کردن شنا است. رشته شنا از جمله ورزش‌هاي است که بارها مورد تاکيد بزرگان دين اسلام قرار گرفته و بايد با توجه داشتن به اين تاکيدات راه را براي شادي و نشاط جامعه باز کنيم. دليلي که ما را بر آن داشت تا با مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه مذاکره کنيم اين بود که قصد داشتيم تا طلاب را به عنوان بخش بزرگي از جامعه ديني ايران تحت پوشش قرار دهيم که با گفت‌وگوهاي انجام شده، توافق انجام گرفت و قراردادي بين اين مرکز و فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلوي جمهوري اسلامي ايران منعقد شد تا 70 هزار طلبه به همراه خانواده‌هايشان بتوانند از اين امکان استفاده کنند.»

 وي با بيان اينکه قطعا از اين کار به هدف‌مان مي‌رسيم، افزود: «معتقديم که ورزش کردن از جمله شنا بزرگترين ميان‌بر است که بتوانيم جامعه‌اي شاداب و سالم داشته باشيم. فدراسيون شنا، شيرجه و  واترپلو هم به عنوان بخش کوچکي از ورزش کشور خودش را درانجام اين رسالت سهيم مي‌داند؛ بنابراين برنامه‌هاي ديگري را در دست تدوين داريم که در کنار پرداختن به ورزش حرفه‌اي، بخش‌هاي مختلفي از جامعه را درگير شنا کنيم. شروع اين برنامه با طلاب بود اما در ادامه قصد داريم به کمک خدا بخش‌هاي ديگر جامعه از جمله بازنشستگان بزرگوار و معلمان و کارگران را هم وارد کنيم. اطمينان داريم که اين کار که البته بخش کوچکي از زحمات اين بزرگواران را پوشش مي‌دهد، مي‌تواند به سلامتي و شادابي جامعه کمک زيادي کند. ضمن اينکه پيش‌بيني‌مان اين است که از طرح‌هاي در دست بررسي استقبال خوبي هم به عمل بيايد. »

البته با شروع دولت دهم يکي از تاکيدات ويژه علي سعيدلو بحث ورزش‌ همگاني بوده است. حضور رييس سازمان تربيت بدني در پارک‌ها و بوستان‌هايي که ورزش همگاني در آن انجام مي‌گيرد يکي از دلايلي است که نشان مي‌دهد در اين دوره چيزي که بيش از همه اهميت دارد بحث ورزش همگاني است. حتي اين مساله به روشني در صحبت‌ها و مصاحبه‌هاي علي سعيدلو مشخص است.  سعيدلو در دومين جلسه ي شوراي راهبردي با موضوع راهكارهاي توسعه ي ورزشهاي همگاني،از اين بخش به عنوان اولويت اصلي دستگاه ورزش نام برد و از اعضاي اين شورا خواست تا با تشكيل جلسات منظم، موثر و با بهره گيري از نقطه نظرات كارشناسان و صاحب نظران، زمينه رشد و گسترش ورزش همگاني را فراهم كنند.

وي افزود: تصميم سازي در نشستهاي شوراي راهبردي نقش تعيين كننده اي در چگونگي توسعه ورزش همگاني ايفاء مي كند به شرط اينكه تصميمات قابل اجرا باشند. وي در ادامه با تاكيد بر توسعه ورزش همگاني در خصوص ادغام اين حوزه ورزش كشور با ورزش قهرماني اظهارداشت: معتقدم از دل ورزش همگاني ، به ورزش قهرماني و حرفه اي خواهيم رسيد و زير ساخت طرح ادغام به دليل اهميت ويژه ورزش همگاني است. رييس سازمان تربيت بدني فرهنگ سازي براي توسعه ورزش همگاني را يكي از اركان مهم توسعه ورزش در ميان آحاد مردم دانست و گفت: اگر تمام 4 سال را با عشق به ورزش همگاني كار كنيم آيندگان ثمرات آن را خواهند ديد. وي در ادامه با بيان اينكه فرصت زيادي در اختيار نداريم و مردم بايد هرچه سريعتر از تصميمات و خط مشي هاي سازمان تربيت بدني در ارتباط با همگاني شدن ورزش آگاه شوند، گفت: بايد مباني ومحورهاي اوليه ي ارائه شده در خصوص ورزش همگاني را بپذيريم وكار را آغاز كنيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 89
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 207
بازدید ماه : 2152
بازدید کل : 642515
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل